אופטימיזציה לאתר מהווה את תחילתו של כל תהליך קידום אתרים אורגני. אופטימיזציה לאתר מבוצעת לאחר מחקר מילות מפתח עבור תחום העניין המבוקש, והיא כוללת התאמת קוד האתר למנועי חיפוש, והטמעת מילות מפתח באתר.
מחקר מילות מפתח מתבסס על חיפוש ואיתור המילים אשר אנו מניחים כי הגולש הפוטנציאלי יחפש אחריהן. על רשימת ביטויי המפתח להיות מקיפה ונרחבת ככל הניתן, להכיל ביטויים ממוקדים לענייננו, ולהיות בעלי נפח חיפוש מכובד. את רשימת המילים ניתן לעצב גם באמצעות בחירת המילים החשובות באתר שלנו ובדיקת המילים המקודמות באתרי המתחרים. ניתן לעשות שימוש בכלי מילות המפתח של חברת גוגל באינטרנט, לצורך קבלת הערכת נפח החיפוש לכל ביטוי, וקבלת רשימת הצעות למילות מפתח נוספות.
התאמת קוד האתר למנועי חיפוש, חיונית גם היא לצורך תהליך אופטימיזציה לאתר. על קוד ה HTML - של האתר לעבור אופטימיזציה כך שכל הקישורים בו יהיו קריאים למנוע החיפוש של גוגל. התאמת קוד האתר למנועי חיפוש צריכה להיות תקנית על פי תקן W3C.
הטמעת מילות מפתח באתר חיונית לצורך קידום האתר באמצעות הביטויים שבחרנו. כל עמוד כזה יקודם במילות המפתח שלו ויעלה בפני עצמו בתוצאות החיפוש בגוגל, כך שהגולש ינחת היישר אל העמוד הרלוונטי עבורו, באתרכם. גם סרגל הניווט באתר יכיל את ביטויי המפתח, והתכנים באתר יכילו אותם בצפיפות הגיונית וידידותית.
אופטימיזציה לאתר כוללת גם את תכני האתר כאשר כל עמוד יעבור אופטימיזציה בנפרד, בהתאם לביטויי המפתח המקודמים בו. חשוב כי כל התפריטים באתר יכילו טקסט בקישורים ולא תמונות כדי שמנוע החיפוש יבין מה כתוב בהם, ורצוי שביטוי המפתח של הדף המקושר הוא שיהיה כתוב עליהם. עוד מומלץ כי שמות ה- URLs יהיו כשם ביטוי המפתח המרכזי של העמוד. אופטימיזציה של האתר בכל הנוגע לתמונות, חיונית אף היא, מאחר ומנועי החיפוש אינם קוראים תמונות, אלא אם נציב עליהן תגיות ALT אשר יכילו את מילות המפתח. גם למבנה האתר, לזמן טעינת העמודים בו, ולאיכות חבילת האחסון, יש חשיבות רבה בתהליך של אופטימיזציה לאתר.
מאמר זה נכתב על ידי רונה-עורכת פורטל קידום אתרים .